Dersin Adı | Hesaplama ve Yapma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 565 | Güz/Bahar | 1 | 4 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dijital ve üretim dersi pratik endüstriyel uygulamalara, problem çözmeye ve güncel kuramsal çerçevede profesyonel yaklaşımlara odaklanır. Bu ders mimarlıkta yeni ve alternatif teknolojileri kuramsal ve uygulamalı olarak ele alır. Dersin hedefi malzeme teknolojilerinin mimarlıkta yaratıcı bir şekilde uygulanmasıdır. Okumalar ve örnek çalışmalar üzerinden güncel düşünce ve uygulamalar incelenecektir. Yapıların göstergeleri içinde bulundukları kuramsal söylem kapsamında incelenir. Buckminster-Fuller, Candela, Nervi, Dieste ve Frei Otto tarafından geliştirilen yeni yapı biçimlerine ve robotik ve CNC üretim ve inşaata odaklanılacaktır. .Öğrenciler dijital kodlama, malzeme araştırması ve güncel üretim yöntemlerini kullanarak mimari montaj sistemleri tasarlayacak ve üretecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Malzeme sistemlerinin geometrilerini ve montajlarını geliştirmek için hesaplamalı ve optimizasyon stratejileri kullanılacaktır. Fiziksel modellerin yapılmasında dijital modelleme platformlarından destek alınacak, bunlar malzeme kaliteleri ve üretim süreçleri açısından analiz edilecektir. Rhino ve benzeri 3 boyutlu modelleme yazılımları, Grasshopper ve Python benzeri görsel ve kod temelli skriptler kullanılarak parametrik tasarım geometrileri ve ürün bilgileri modellenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş – Dönem planlaması; İlk üretim denemeleri | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper |
2 | Yüzeyler ve çeşitleri; temel geometri, matematik ve mantık işlemlerine giriş | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper |
3 | Açık kaynak Donanım/Yazılım ve Arduino | • Arduino |
4 | Arduino temel bilgiler ve devreler • Arduino, Sensörler ve Aktuatörler | • Arduino, Sensörler ve Aktuatörler |
5 | Tasarımdan üretime. Dijital üretim teknikleri/methodları. (eklemeli üretim) | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
6 | Tasarımdan üretime. Dijital üretim teknikleri/methodları. (talaşlı üretim) | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
7 | Midterm | Bilimsel yazı ve ödev teslimi |
8 | Tasarımdan üretime. Dijital üretim teknikleri/methodları. (robotik temel bilgiler) | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
9 | Final Proje için ilk fikirlerin üretilmesi | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
10 | Makroform sunumu | Final Proje fikir/taslak teslimi |
11 | Makroform ve detay/bağlantı sunumu | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
12 | Makroform Maket/Prototip yapımı (etkileşimli tasrımı dahil) | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
13 | Prototipleme ve devam eden çalışmalar | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
14 | Prototip finalize edilmesi | • Rhinoceros 3D ve Grasshopper • Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar ( LAB/MF - Halkapınar) |
15 | Sunum ve dönemi gözden gecirme | Ödev teslimleri |
16 | Proje teslimi | Final |
Ders Kitabı | Reading Architectural Geometry (Hardcover) by Helmut Pottmann (Author) Bentley İnstitute Press ISBN- 978-1-934493-04-5 Algorithmic Architecture (Paperback) by Kostas Terzidis (Author) Architectural Press (10 May 2006) ISBN-10: 0750667257 ISBN-13: 978-0750667258 AAD_Algorithms Aided Design (Hardcover) by Arturo Tadeschi (Author) ISBN:978-88-95315-30-0 Digital Fabrication in Architecture (Hardcover) by Nick Dunn (Author) Laurence King Publishing ISBN 978 185669 891 7 Required http://modelab.is/grasshopper-primer/ https://www.arduino.cc/ https://processing.org/ https://vvvv.org/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kelly, K. Out of Control: The New Biology of Machines, Social Systems and the Economic World (Cambridge, MA: Perseus, 1994), 472. Mitchell, W.J. e-topia ( Cambridge, MA: MIT Press, 2000), 59. Negroponte, N. Soft Architecture Machine (Cambridge, MA: The MIT Press, 1975), X. O'Sullivan, D. and Igoe, T. Physical Computing: Sensing and Controlling the World with Computers.Cambridge, MA: Thomson, 2004. Igo, Tom. Making Things Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects. Cambridge, UK: Make Books / O'Reilly, 2007. Mataric, Maja J. The Robotic Primer. Cambridge: MIT, 2007. Barkow-Leibinger, An Atlas of Fabrication, AA Publications, 2009. Burton, Richard; Dickson, Michael; Harris, Richard, The use of roundwood thinnings in buildings |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 80 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 232 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | |||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | |||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest